Plan Zajęć

Informacje dotyczące sekcji XC/XCM

Podstawowym treningiem jest trening związany z jazdą na rowerze górskim. Bliskie okolice Krakowa świetnie się do tego nadają. Start z Ruczaju pozwala uniknąć niebezpiecznej jazdy po drogach publicznych. Trening polega na jeździe w zróżnicowanym tempie po zróżnicowanym terenie wyrabiając kondycję i technikę jazdy, i ucząc podstawowych zachowań związanych z jazdą sportową. Jeździmy w grupach, podzieleni w zależności od umiejętności i wieku.

W naszych warunkach klimatycznych sezon rowerowy trwa od połowy marca do końca października. W przypadku bardzo ładnej pogody da się jeździć i dłużej, ale będzie to już zależne od pogody w konkretny dzień. Ograniczeniem jest długość dnia, zmrok zapada szybko uniemożliwiając jazdę po zakończeniu zajęć szkolnych. Dodatkowo chcemy uniknąć jazdy w deszczu. Dlatego trening typowo rowerowy jest uzupełniony zajęciami „pod dachem”.

W szczególności:

  • Chodzimy na spinning. To jazda na rowerze stacjonarnym pod opieką instruktora, w rytm muzyki. Świetny trening, nie tak nudny jak samodzielne pedałowanie na rowerze stacjonarnym. Nasi chłopcy naprawdę to lubią.
  • Chodzimy na siłownię. Tam oczywiście nie dźwigamy ciężarów, ale korzystamy z bieżni, rowerków stacjonarnych i wykonujemy takie ćwiczenia z przyrządami, które są bezpieczne i odpowiednie do wieku naszych podopiecznych.
  • Wpinamy się na ściance wspinaczkowej. Doskonały trening wyrabiający odwagę, siłę i sprawność, a przy tym naprawdę doskonała zabawa.

Ramowy plan zajęć:

Zajęcia rowerowe:

  • Czwartek g. 18:30 do około 20 (nie później niż do zmroku) od kwietnia do października.
  • Sobota g. 11:00 do około 13
  • W zależności od aktualnego terminarza startowego – wspólne starty w zawodach MTB – dla chcących startować i posiadających odpowiednie umiejętności

Miejsce zbiórki -Bobrzyńskiego 12 (Ruczaj, koło Ericpol).

Uwaga: Na naszej stronie jest publikowany szczegółowy rozkład zajęć na następne kilka dni, który może różnić się od ramowego planu podanego powyżej.

Po zakończeniu sezonu rowerowego (od połowy października do marca):

  • Czwartki: Spinning lub siłownia o g. 18.30
  • Soboty: Zajęcia na siłowni lub na ściance wspinaczkowej. Na siłowni zajęcia dostosowane do wieku dzieci. g. 11.00

O tym, jaki charakter będą miały zajęcia w konkretny dzień będzie informowało ogłoszenie na naszej stronie.

W lecie sportowy obóz rowerowy.

Systematycznie uczymy podstawowej obsługi i konserwacji roweru, a więc w szczególności:

  • Zmiana koła, naprawa koła po przebiciu dętki
  • Konserwacja napędu
  • Podstawowe regulacje, napęd, hamulce, kokpit
  • Wymiana podstawowych elementów w rowerze
  • Zasady bezpieczeństwa związanego z samodzielną obsługą roweru
  • Dobór narzędzi

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Nasi sponsorzy